Juntament amb la presidència es renova la Junta Directiva de l’entitat

Sabadell, 13 de setembre de 2021.- El Gremi de Fabricants de Sabadell ha celebrat, aquest dilluns, l’Assemblea general de socis on s’ha escollit la nova Junta Directiva de l’entitat presidida per Esteve Gené Guerrero, que substitueix en el càrrec a Rosvi Moix i Queraltó.

Esteve Gené és un industrial del sector tèxtil, gerent general de l’empresa familiar sabadellenca Tèxtil Gené dedicada al disseny i producció de tot tipus de teixits, amb més de 50 anys d’història i amb una gran especialització en els uniformes col·legials.

La seva experiència, en tot tipus de tasques a l’empresa tèxtil li ha permès conèixer en profunditat la indústria del sector, enriquida amb la seva formació de teòric tèxtil a l’Escola Tèxtil d’Arts i Oficis de Sabadell i la formació en disseny tèxtil a l’ESDI.
Gené ha estat president de l’Institut Sallarès i Pla, de joves empresaris del Gremi de Fabricants (2006-2008) i membre de la Junta General del Gremi.

Al capdavant del Gremi, Esteve Gené presidirà una junta directiva formada per industrials i persones compromeses amb el sector tèxtil. Es tracta d’empreses industrials, presents en el mercat nacional i global, a les que s’uneix l’Escola Superior de Disseny – ESDI-, posant, d’aquesta manera de manifest la importància que la transferència de coneixement i la formació han tingut sempre pel Gremi de Fabricants i per les seves indústries.

La nova junta, donarà continuïtat a la feina feta fins ara per les juntes anteriors, presidides per Rosvi Moix i Queraltó i Blai Costa i Creus.
Entre els objectius de la nova junta directiva destaquen: seguir essent una entitat de referència en la defensa i suport a la indústria tèxtil a Sabadell i a Catalunya, continuar sent una entitat activa en el desenvolupament sòcio-econòmic de la ciutat i del territori, treballar en la promoció i la cohesió de les entitats sòcio-econòmiques i culturals de Sabadell i demarcació i en la promoció de la cultura del tèxtil.
Com a entitat en la que es fonamenta l’acció de la Fundació per la Indústria els objectius del Gremi són aportar coneixement i contribuir a la promoció i suport a la indústria, especialment de la demarcació.

Segons Gené, “Avui el Gremi és part activa i motor de vàries entitats. El Gremi és part essencial de Texfor i és amb aquesta unitat que creem projectes i donem solucions  a les empreses tèxtils. El Gremi segueix tenint un compromís amb el desenvolupament econòmic i social del territori i de la ciutat i treballem per fer que la ciutat sigui creadora d’ocupació i en concret ocupació  en la indústria. El Gremi és l’essència de la Fundació per la Indústria, i amb ella seguim col·laborant estretament per donar suport a la indústria potenciant el pas a la indústria 4.0”.

Durant l’Assemblea, la presidenta sortint, Rosvi Moix, ha posat en valor la feina feta en el darrers dos anys. Per Moix, “Ha estat un mandat atípic ja que, òbviament, la pandèmia l’ha marcat en la seva totalitat. Però malgrat aquesta greu circumstància, la nostra entitat ha estat al servei d’empreses, institucions i ciutadans cada dia al llarg de tot l’any. Estem satisfets amb les aportacions del Gremi durant aquest mandat, especialment en el suport que hem donat com a conseqüència de la Covid-19 i ens satisfà que malgrat les dificultats cap de les empreses agremiades ha cessat en la seva activitat.
De la mateixa manera, estem satisfets amb la nostra col·laboració al desenvolupat social i econòmic de Sabadell, impulsant i presentant projectes, col·laborant amb entitats i l’administració; i al costat de Texfor treballant per la indústria tèxtil.

En el seu discurs, Rosvi Moix ha agraït la confiança rebuda durant la seva presidència per part de les empreses agremiades, de la junta directiva del Gremi, del patronat de la Fundació per la indústria, així com de Texfor i de les entitats de les que el Gremi en forma part, i en especial, a la secretària general del Gremi de Fabricants, Núria Aymerich, que seguirà ocupant aquest càrrec en aquest nou mandat.

JUNTA DIRECTIVA

Esteve Gené (president)                  Textil Gené, S.A.

Ricard Artigas (vicepresident)         Textil Olius / FYTISA (Fieltros y Tejidos Industriales, SA)

Joan Carles Grau (secretari)            Grau, S.A.

Vocals:

Georgina Bombardó                           ESDI (Escola Superior de Disseny)

Silvia Llonch                                       Bombay, S.L.

Rosvi Moix                                         TIMSA (Tintes Industriales Moix S.A.)

Carles Ricart                                      UTEXTA (Unificación Textil en Tintes y Acabados, S.L.)

Pilar Rubio                                          Jesús Rubio, SA