Un element clau als processos tèxtils

Sessió formativa al Gremi de Fabricants de Sabadell, organitzada per l’Associació Espanyola de Químics i Coloristes Tèxtils – AEQCT-.

El dimecres, 29 d’abril, el Gremi de Fabricants acull l’activitat de formació Química bàsica de l’aigua. Un element clau als processos tèxtils, organitzada per l’AEQCT.

Aquesta sessió ofereix una introducció pràctica a la química bàsica de l’aigua aplicada als processos de tintura i acabats tèxtils.

En el transcurs de la formació, s’abordaran els conceptes fonamentals de composició, propietats físiques i químiques de l’aigua, equilibri químic, solubilitat i ús d’additius, sempre amb exemples reals d’aplicació a la planta.

L’objectiu de la classe és millorar la comprensió del paper de l’aigua com a element clau en la qualitat, la reproductibilitat i l’eficiència dels processos tèxtils.

Temari:

• Composició molecular i descripció
• Propietats físiques
• Propietats químiques
• Equilibri químic
• Solubilitat i dispersió
• Additius
• Exemples reals a la indústria de tintura i acabats

Dirigida a:

Qualsevol persona que treballi en processos de tintura, o que hi tingui relació, i que vulgui conèixer els mecanismes bàsics que regulen el procés de tintura.
No cal formació química prèvia.

A càrrec de: Albert Guerrero Casas, Llicenciat en químiques i actualment doctorant a la UPC. Des del 2018 és el Responsable R+D i Laboratori a Assessors Del Ram d’Aigua, S.A. (ADRASA)

Per més informació i inscripcions, podeu consultar el web de l’AEQCT en aquest ENLLAÇ