La missió de la Fundació per la Indústria. Sabadell 1559 és acompanyar a la petita i mitjana empresa industrial catalana, proposant accions concretes com són l’acompanyament, la creació i transmissió de coneixement, la sensibilització per l’adequació a les noves realitats, els espais de reflexió i el networking.

Fa dos anys que la Fundació està treballant per impulsar el concepte de la Indústria 4.0 entre les PIME’s industrials catalanes i el gener del 2020 es va firmar un conveni amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya per col·laborar amb ACCIÓ en el programa ProAcció 4.0.

L’impacte del COVID-19 sobre l’economia demana reenfocar i accelerar les accions. És per això que des de la Fundació per la Indústria, amb la col·laboració d’ACCIÓ, i el suport de Foment i Fepime, estem promovent un programa per posar en contacte les grans empreses industrials que operen a Catalunya amb les PIME’s industrials catalanes.

¿Què ens poden aportar les grans empreses industrials?

• Aprenentatge i coneixement en la implantació de la tecnologia perquè ja estan en les primeres fases de la Indústria 4.0.
  • Possibilitat de donar suport a la construcció de cadenes de subministrament d’arrel catalanes on les PIME’s industrials agafin protagonisme, definint requeriments i estàndards que els hi permetin l’adaptació a la Indústria 4.0.

La primera gran empresa industrial d’aquest programa és Schneider Electric, que ens acompanyarà durant el darrer trimestre del 2020 en les sessions següents:

1a. Jornada. 26 d’octubre de 16:00 – 17:30 (Online)

Josep Roca. President de la Fundació per la Indústria

• Liderar en la Indústria 4.0. Núria Aymerich. Experta en Lideratge Transformacional i Secretària General del Gremi de Fabricants de Sabadell
  • ProAcció 4.0. Àurea Rodríguez. Directora de la Unitat d’Innovació Empresarial d’ACCIÓ
  • PIMEs i transformació digital, el paper del CEO. Xavier Armengol. Schneider Electric. Industry Business VP Iberian Zone

2a. Jornada. 23 de novembre de 16:00 – 17:30  (Online)

• Josep Roca. President de la Fundació per la Indústria
  • Atreure talent en la Indústria 4.0 . Josep Albet. Consultor expert en cultura empresarial i talent
  • ProAcció 4.0. Experiència d’èxit (pendent de confirmar). Carles Miranda (Coordinador d’Indústria 4.0 d’ACCIÓ)
  • Accés remot a màquines i plantes, beneficis i oportunitats. Xavier Armengol. Schneider Electric. Industry Business VP Iberian Zone

3a. Jornada. 16 de desembre de 16:00 – 17:30  (Online)