• Presentació dels projectes Valrestex i Texbio promoguts respectivament pel Gremi de Fabricants de Sabadell i per TEXFOR

La Confederación de la Industria Textil –TEXFOR– i el Gremi de Fabricants de Sabadell van presentar a les seves empreses els projectes TEXBIO i VALRESTEX, impulsats respectivament per cada entitat. Aquests dos projectes, subvencionats per l’Agència de Residus de Catalunya, tenen per objectiu fomentar l’economia circular al sector tèxtil català a través de la simbiosi industrial.

La simbiosi industrial busca millorar l’eficiència de l’ús dels recursos aprofitant les sinergies entre empreses mitjançant l’intercanvi de materials, energia i aigua. El que per a una empresa és un residu, per a una altra pot ser un recurs important. En concret, en l’execució dels projectes s’identificaran i avaluaran sinergies innovadores de simbiosi industrial, incidint especialment en els residus que generen les empreses per convertir-los en recursos per a unes altres, a més de generar una important reducció de l’impacte ambiental.

VALRESTEX i TEXBIO es focalitzen però, en perspectives complementàries, abastant l’àmbit català i local, i la simbiosi entre empreses tèxtils i d’altres sectors, com per exemple, la construcció, l’automoció, el packaging  o la simbiosi entre empreses del sector tèxtil. En l’execució d’aquests dos projectes independents, Texfor i el Gremi de Fabricants de Sabadell treballen de forma coordinada i comptem amb la  col·laboració tècnica del centre tecnològic Eurecat.

Valrestex-texbioAmb el suport de:

descarga (1)