El dimecres 20 de gener el Gremi de Fabricants de Sabadell ha celebrat la Festivitat de Sant Sebastià, Patró de l’entitat.

Els actes centrals de la celebració s’han iniciat amb la conferència: Sabadell ciutat resilient, a càrrec del Sr. Jordi Hereu, President d’Idencity i alcalde de Barcelona (2006-2011).

Seguidament el president del Gremi de Fabricants, Sr. Blai Costa, ha fet entrega dels PREMIS “FLOC DE LLANA 2015” en la que és la seva primera edició.

El Premi al MÈRIT EMPRESARIAL DINS DE L’ÀMBIT SECTORIAL TÈXTIL s’ha atorgat a l’empresa MARINA TEXTIL, SL, per la seva notable trajectòria empresarial i innovació en producte.

En la categoria al MÈRIT PER LA TASCA DESENVOLUPADA EN L’ÀMBIT SOCIAL, ECONÒMIC O CULTURAL el premi ha recaigut en L’INSTITUT D’INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ PARC TAULÍ.

actualitat-gremi-floc-de-llana-2015-foto02

Posteriorment, el president del Gremi de Fabricants, en el seu parlament, ha refermat l’objectiu de l’entitat envers el servei als seus associats i al sector tèxtil, i el compromís de treball per el progrés econòmic i social del territori.

Cal treballar per enfortir la representativitat i influència del sector tèxtil a nivell estatal, europeu i mundial i ajudar les empreses que, fins i tot malgrat la crisi, no han deixat de treballar pel seu creixement.

En paraules de Costa, el 2015 ha acabat en positiu i ha fet referència a algunes dades econòmiques positives com l’índex de producció industrial, la demanda privada, o la millora de l’exportació i internacionalització. Malgrat però aquestes dades, el president del Gremi, es lamenta de l’elevat índex d’atur que se situa en un 21%. Es tracta d’un problema que requereix una solució estructural i ha de se primordial en l’agenda dels polítics. Les empreses són part de la solució en el creixement, la creació de riquesa i la millora de la vida.

A nivell territorial Costa ha constat el compromís del Gremi, “que sempre ha format part de la vida social i activa de la ciutat”, a continuar col·laborant amb les entitats de Sabadell i amb el seu Ajuntament per la millora de l’economia productiva i de la vida dels ciutadans. Compromís, que en el seu discurs va recollir l’alcalde de Sabadell, Sr. Juli Fernàndez, en el tancament de la sessió de parlaments.