Nota de premsa de SBD Cercle d’Entitats:

Reactivar la ciutat més enllà de l’emergència de la COVID19

La pandèmia de la COVID-19 ha generat una situació d’emergència sanitària, econòmica i social que afecta a tota la societat. L’impacte que genera ha posat de manifest les mancances estructurals en molts aspectes, així com que tenim un model de societat que no respon a criteris de justícia social.

Tot i que encara estem en el focus de la pandèmia, tots nosaltres ens veiem amb la necessitat i l’obligació de treballar per mirar de definir un nou model de societat que sigui capaç de donar resposta als reptes actuals i futurs, i en especial als col·lectius més vulnerables i als més afectats.

Ens cal construir un model de societat que sigui en si mateix més responsable, més  equitatiu socialment i més respectuós amb les persones i amb el planeta. És temps per repensar, redefinir i reorganitzar les velles estructures que ja no són útils per resoldre els reptes socioambientals d’avui.

SBD Cercle d’Entitats agrupa a més de 115 entitats de la ciutat que es reafirmen en el seu compromís i decisió de ser actors actius en la definició i reconstrucció del nostre entorn. I molt especialment en aquesta nova etapa, colpejada per la pandèmia del coronavirus.

Convenim que el futur l’hem de fer entre tots, amb solvència; cal que sigui millor i diferent per aconseguir un model equilibrat i just.

Les entitats són patrimoni de la ciutat, i ho són pel seu coneixement, experiència i expertesa en cadascun dels seus àmbits d’acció. Un motor ineludible per reactivar la ciutat.

Podem construir aquest futur que se’ns presenta entre tots: entitats, ajuntament, govern i oposició, tot respectant les pròpies idiosincràsies i discrepàncies. Plegats,  tenim l’oportunitat de millorar el futur i de crear nous models que substitueixen els que ja són caducs. Compartir decisions per articular una ciutat més dinàmica, capaç de superar la pandèmia d’avui i llurs conseqüències.

SBD cercle d’entitats es posa al servei de la ciutat, manifestant clarament la vocació de crear taules de treball efectives i específiques per cadascun dels àmbits d’actuació (social, cultural, esportiu, econòmic, ambiental, etc.). I ho volem fer treballant conjuntament amb el govern i l’oposició, pel bé de la ciutat i amb l’objectiu comú de fer de Sabadell una ciutat socialment més justa i capacitat de resiliència

Entitats que s’han adherit a SBD Cercle d’entitats Acadèmia Catòlica (13 entitats), ACM Vallès Occidental, ACTA, Actuavallès, ADENC, Agrària del Vallès, Associació Antoni Estruch Simó, Associació Ca n’Oriac Comerç, Associació Comunitat i Llar, Associació Ethos, Associació Indústries Químiques, Associació Juvenil Esquitx, Associació Professionals i Amics del Tèxtil, AVAN Fundació, Cambra Comerç Sabadell, Càritas, Castellers de Sabadell, CCOO, Centre Esports Sabadell, Centre Metal·lúrgic, Cercle Sabadellès, CE Mercantil (Club Esportiu), CIESC, CIPO, Club Natació Sabadell, Club Tennis Sabadell, Col·legi d’Agents Comercials, Col·legi d’Arquitectes, Creu Roja, El Pedal, Enginyers Industrials de Catalunya-Delegació del Vallès, Esbart Sabadell Dansaire, ESDI, Federació Associacions Veïnals – FAVS (25 entitats), Federació Sabadell Cultura (17 entitats), Fundació 1859 Caixa Sabadell, Fundació Ars, Fundació Barnola, Fundació Bosch i Cardellach, Fundació per la Indústria – Sabadell 1559, Fundació Òpera Catalunya, Fundació Privada ATENDIS, Gremi de Constructors, Gremi de la Fusta, Gremi de Tallers Automòbils, Gremi d’Instal·ladors, Gremi de Fabricants, ISP-Joves Empresaris i Directius Industrials, Joventuts Musicals de Sabadell, Moviment Ecumènic de Sabadell, OAR Gràcia, Òmnium Cultural, Orquestra Simfònica del Vallès, Panathlon Club, Parc Taulí, PIMEC Vallès Occidental, Promoció del Transport Públic (PTP), Protectora d’ Animals, Rebost Solidari, Rotary Club, Sabadell Comerç Centre, Sabadell Més Música, Sabadell Sardanista, Sabadell5000, UAB, UES, UGT, Via Vallès, Xarxa Onion.