Divendres, 22 de Febrer del 2019.  El Gremi de Fabricants i la Fundació per la Indústria han rebut aquest matí el conseller de Territori i Sostenibilitat, Sr. Damià Calvet, en un esmorzar de treball per parlar sobre les necessitats que tenen les empreses en termes d’infraestructura i mobilitat pel creixement socioeconòmic del territori.

El President del Gremi, Blai Costa i Creus, que ha posat en valor el teixit empresarial d’aquesta àrea, ha demanat al govern de Catalunya solucions al dèficit d’infraestructures i atenció perquè les empreses puguin desenvolupar les seves activitats amb normalitat, ja que en aquests moments “estem gairebé ofegats i limitats”.

Per la seva banda, el President de la Fundació per la Indústria, Josep Roca, ha defensat el pes de la indústria com a fonament de l’economia del nostre país i ha reclamat, també, “més facilitats per adequar les infraestructures de digitalització per tal que les empreses puguin desenvolupar la seva activitat de forma normalitzada en aquest món global”.

Durant la seva intervenció, el conseller Calvet ha apostat perquè es completi el Quart Cinturó i ha defensat “un sistema de rondes que procuri una bona mobilitat per Sabadell”, afirmant que “quan els ajuntaments acordin una solució, la Generalitat hi serà”.  Calvet també ha dit que “el futur passa per la mobilitat sostenible” i ha apostat pel transport públic en els centres urbans i la dotació de més aparcaments de proximitat.

En referència al sistema tarifari del transport públic, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha titllat l’actual sistema de corones d’obsolet i ha dit que no hi haurà cap més modificació en la tarifa metropolitana, malgrat les demandes de molt municipis com Sabadell, perquè el 2021 es preveu implantar el sistema tarifari quilomètric basat en les distàncies i les recurrències.

Davant d’una quarantena d’empresaris i representants de les principals entitats de la ciutat, el conseller també ha destacat la inversió de Territori amb els nous carrils de la C-58 que quedarà enllestida a finals d’any, amb 31’6M d’euros, i els 800M per perllongar el Metro del Vallès (FGC) i ha afegit “que s’han superat totes les expectatives inicials de demanda”.

Durant l’esmorzar, en un intercanvi d’opinions i preguntes al conseller Calvet, alguns dels presents li han traslladat la necessitat de considerar el Vallès com una àrea estratègica pel país donat el seu pes industrial i demanden una dotació d’infraestructures i serveis adequada a les necessitats actuals.

Conseller4 Roca sala

Per mes informació: