Mireia Sans

“El tèxtil a Catalunya i en general a l’estat espanyol ha crescut”, així ho ha assegurat el president del Gremi de Fabricants de Sabadell, Blai Costa. D’aquesta manera, aquest sector industrial està superant el context de crisi econòmica. A Sabadell, de fet, les empreses dedicades al tèxtil han incrementat en un 6 per cent l’ocupació, triplicant la xifra catalana que ha tancat el 2016 quedant-se al voltant del dos per cent. “Els indicadors auguren un futur millor, gràcies a la feina de treballadors i empresaris” ha assenyalat Costa.

Les dades encara no s’han tancat en l’àmbit català pel que fa al volum de negoci, però, Costa ha assegurat que, fins al mes d’octubre i setembre, la xifra de negoci havia augmentat en un 2,9 per cent. De fet, en aquesta línia, ha detallat que el nivell d’exportacions també ha registrat un creixement exponencial que s’ha situat al voltant del 8,4 per cent. “El secret de tot aquest creixement cal buscar-lo en la feina que estan fent els empresaris amb la internacionalització, però també en la innovació en tots els aspectes” ha assegurat Costa.
Costa també ha explicat que el projecte Cooperatèxtil que ha posat en marxa el Gremi està funcionant correctament. La iniciativa va començar a caminar a l’estiu i consta d’una plataforma formada per tallers i empreses que ofereixen tota varietat de serveis del sector del tèxtil com ara teixits, tints o estampació, entre d’altres. Una iniciativa que busca identificar les potencialitats del sector i que impulsen els Ajuntaments de Sabadell i Marató amb la col·laboració del Gremi.

Font: radiosabadell.fm – Mireia Sans, 23 gener 2017